Saturday, February 09, 2008

Gurmaanid vol 2

Eile käisime Jaani pool kokkamas. See oli järjeks suvel läbi viidud türdukuteõhtule. Kaks korda aastas peab ikka sööma ribisid ehk roideid ehk ribe. Ainult selle vahega, et suvel saab neid grillida, aga talvel peab ahjuga läbi ajama nagu eile. Aga samas, minu jaoks vahet pole. Juba sõna ribi ajab mu pöördesse. Tõega, siin ilmas pole teist nii head sööki. Kahju jah, et seda vaid kaks korda aastas saab. Ma võin ära süüa neid isegi kilo korraga. Umbes nii sai eile ka tehtud. Siis kaovad piirid ja täiskõhu tunnet ei teki. Ja mida rohkem sööd, seda rohkem tahad. Muuseas kinnitas eile ka Jaan.
Ka küpsisekoogiga saime ühele poole. Meie Mooniga võtsime klassikaliste küpsiste kõrval toormaterjaliks kaasa kohupiima, kirsizeleega küpsised ja minu valikul grebi jogurti. Teadamata, kas need üldse küpsisekoogi sisse sobida võiks. Kui siis seda kõike kokku panema hakkasime, tuli meelde, et ehk peaks küpsiseid enne ka mahlas/piimas leotama. Aga mida polnud oli piim ja mahl. Kuid nagu öeldakse, kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem. Kaks apelsini pressiti toormahlaks ja Jaan üllatas omalt poolt Cointreau'ga . Pole parenat kooslust. Ja ootamatult tuligi välja tsitrusemaitseline küpsisekook.
Oivaline gurmeeõhtusöök polnud mitte ainult kõhukatteks, vaid sain ühtlasi vägagi erudeerituks. Moon ja Jaan naersid mind välja, kui selgus, et mul polnud aimugi, mis vahe on purustatud ja jahvatatud pipral. Nojah, tõesti polnud ma köögivõõra inimesena kunagi selle peale mõelnud. Oeh, nüüd tean, pluss kinnitas seda teadmist ka täna hommikul vaadatud kokasaade Parim Maitse. Siiani on tunne, et siin on mingi vandenõu ja kokkumäng. Kas see oli teie tellitud saade?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home